Social Items

Fesyen Negara Korea Utara

Bisa main internet sepuasnya pegang smartphone sebebasnya dan memiliki komputer tanpa harus minta i. Lipstik berwarna merah merupakan riasan wajah terlarang di Korut.


Korea Utara Klaim Tak Punya Virus Corona Korsel Sulit Dipercaya

Kali ini kami ingin kongsikan sudut pandang dari lensa seorang jurugambar bernama Aram Pan yang telah 3 kali berkunjung ke negara itu melalui projek DPRK360 iaitu satu projek untuk mendedahkan cara hidup seharian masyarakat Korea Utara dibawah pemerintahan komunis.

Fesyen negara korea utara. Memasuki usia remaja Kang kerap berusaha tampil beda mulai dari make-up serta gaya fesyen. Jika dahulunya undang-undang Korea Utara hanya menumpukan pada pengharaman fesyen Barat tetapi kini tekanan juga diberikan kepada fesyen dari negara lain termasuklah Korea Selatan. Nara Kang seorang perempuan pembelot Korut yang melarikan diri ke Korea Selatan pada 2015 di usia 22 tahun menceritakan pengalamannya tumbuh besar di Korea Utara.

Democratic Peoples Republic of Korea DPRK adalah sebuah negara di Asia Timur yang meliputi sebagian utara Semenanjung Korea. Lipstik berwarna merah merupakan riasan wajah terlarang di Korut. Kalian perlu bersyukur tinggal di negara Indonesia guys.

Sejarah memberikan pengajaran penting negara akan menjadi rapuh walaupun ekonomi. Kerajaan Korea Utara telah menetapkan gaya potongan rambut yang standard. Disember 2020 Korea Utara memperkenalkan undang-undang baharu di mana sesiapa yang didapati menonton atau menikmati hiburan dari Korea Selatan akan dihantar berkhidmat di kem buruh selama 15 tahun.

Korea Utara memiliki polisi fesyen yang tersebar di jalanan utama di seluruh negara untuk menindak orang-orang yang berpenampilan tidak sesuai aturan. Larangan itu disiarkan di media rasmi Parti Pekerja Korea itu yang menyatakan fesyen aneh akan meruntuhkan negara. Korea Utara-Fesyen mereka jauh ketinggalan ke belakang.

Nara Kang seorang perempuan pembelot Korut yang melarikan diri ke Korea Selatan pada 2015 di usia 22 tahun menceritakan pengalamannya tumbuh besar di Korea Utara. Hal ini menyebabkan rakyat Korea Selatan dan Korea Utara punya kehidupan yang sangat bertolak belakang. Republik Rakyat Demokratik Korea RRDK Korea Utara atau Korut saja Hangul.

Sekitar 60 tahun lalu dua negara ini menjadi satu namun mengalami perpecahan di Semenanjung Korea karena adanya perbedaan ideologi yang kontras. Di Korea Utara ada kod-kod etika pemakaian yang perlu dipatuhi dan ini termasuklah pemilihan kasut. Malahan wanita di Korea Utara dilarang memakai baju dan seluar yang ketat.

Memasuki usia remaja Kang kerap berusaha tampil beda mulai dari make-up serta gaya fesyen. Nah di Korea Utara wajib militer juga berlaku untuk perempuan durasinya juga berkali lipat lebih lama jika dibanding lelaki di Korea Selatan. Potong Rambut Ikut Fesyen.

Berikut adalah gambar-gambar yang dikongsikan oleh seorang jurugambar bernama David Guttenfelder ketua jurugambar bagi Associated Press yang dikongsikan untuk kita leihat sendiri corak kehidupan masyarakat negara. Ini bermaksud tidak ada seorang pun rakyatnya yang dibenarkan memotong rambut mengikut gaya selain yang ditetapkan terutamanya gaya dari budaya barat.

Korea Selatan dan Korea Utara bisa dibilang merupakan dua negara serumpun. Dari penjara hingga hukuman mati - BBC. Jika mereka melanggar peraturan mereka akan dikenakan hukuman dan denda dari pihak kerajaan.

Sesiapa sahaja yang didapati menyeludup muzik pertunjukkan atau filem luar ke Korea Utara boleh dikenakan hukuman mati. Korea Utara adalah satu wilayah yang agak susah untuk kita dapatkan maklumat berkaitannya dalam internet. Korea Utara hukum warganya yang ikut ala K-pop.

Partai Kim Jong-un juga memperingatkan warganya atas penggunaan fesyen gaya rambut dan musik Korea Selatan. Ini kerana majoriti media di negara tersebut dikawal oleh kerajaan mereka. Selebriti luar negara yang dapat membuat persembahan di Korea Utara boleh dikira dengan jari dan rata-rata bukan semua rakyat Korea Utara boleh hadiri konsert seperti itu.

5 Wi-Fi Panggilan Luar Negara. Kalau kamu salah satu penggemar idol Korea pasti sangat akrab dengan istilah Wamil Wajib Militer ini. Kebanyakan rakyat Korea Utara hanya boleh menghadiri konsert tempatan sahaja jadi jangan haraplah mereka boleh menghadiri konsert-konsert lain.

Terdapat banyak benda pelik dan tak masuk akal berlaku di negara Korea Utara sendiriNak tahu apa ya. Malaysia KoreaUtara viralREID-X ChannelHI GUYZZ.


Punya Anggaran Belanja Militer Nomor 1 Dunia 5 Kekuatan Perang Korea Utara Ini Disegani Lawan Boombastis


Terkenal Ketat Ini 6 Aturan Ekstrem Untuk Warga Korea Utara Citizen6 Liputan6 Com


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar