Social Items

Cara Bukan Islam Fesyen

Dan ingatlah Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani Al. Menurut Islam fesyen termasuklah berkaitan tabarruj kerana ia bertujuan untuk kecantikan.


Pin By Anaistassia On Best Outfits Hijab Fashion Inspiration Hijab Fashion Hijab Outfit

TETAPI Sebagai mana pepatah kata lagi ramai lagi meriah The more the merrier gitu.

Cara bukan islam fesyen. Kementerian Pelancongan Seni dan Budaya MOTAC harus mengkaji semula langkah yang terbaik untuk memartabatkan cara pemakaian masyarakat Melayu dengan mewujudkan satu industri yang khusus untuk menghasilkan. Sebagai seorang muslimah saya melihat ramai dikalangan wanita kini berfesyen tanpa menjaga etika pemakaian cara Islam yang betul. Ramai Muslimah sudah dapat menyahut cabaran untuk berhijrah ke fesyen yang harus kita ubah dari dulu mengikut hukum Islam.

2014 Jun 17 - Explore Riskiabdullah Riskis board muslimah fesyen on Pinterest. Kata Faezah cara berpakaian tidak semestinya melambangkan agama seseorang individu itu. Berbagai gaya warna corak dan cara yang kita nampak sekarang yang ala -In-trend masakini.

Ada yang bertudung menampakkan leher. TUGAS pereka fesyen bukan saja terikat untuk mempersembahkan hasil. Senario ramai pereka tempatan mula mengubah haluan sekali gus berjinak-jinak mengeluarkan koleksi khusus untuk wanita Islam.

Meskipun belum bergelar pereka fesyen profesional kami berpuas hati melihat hasil rekaan mereka yang sesuai dengan konsep Muslimah iaitu elegan tetapi tidak melanggar batas katanya. Faezah Elai terharu. Kalau semua aurt tutup sekalipun nampak mata saja tapi rukun Islam pun tak penah buat yang itu bukan Islam.

Keghairahan pereka dan penggiat fesyen untuk menjadi pelopor dalam industri Muslimah moden sebenarnya. PELAKON Faezah Elai menegur sesetengah individu yang gemar berfesyen dengan mengenakan pakaian berjenama mewah namun tidak menutup aurat sebagai seorang wanita muslim. Sementara dalam Islam jika cara pandang umat Islam terhadap fashion sudah tidak lagi menggunakan cara pandang Islam maka aktifitas berpakaian bukan lagi bernilai ibadah sebagaimana Allah Subhanahu Wataala memerintahkan kita untuk menutup aurat berpakaian rapi bersih dan suci.

Matlamat memakai tudung itu sudah bagus tetapi tersalah cara. Menurut Faezah 37 dia sedih apabila melihat cara berpakaian segelintir orang Islam yang seakan tiada beza dengan penganut agama lain. Islam tidak melarang umatnya mengenakan tudung yang pelbagai bentuk atau fesyen untuk.

Fesyen bermaksud anda selesa dan yakin tetapi sedihnya pemahaman orang kita fesyen bermakna kena high end ala-ala orang putih. Islamnya seseorang itu terletak pada rukun Islam dia bukan baju dia. Fesyen Sederhana Bukan Hanya untuk Orang Islam.

Cara Yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal sebagai perempuan Yang baik-baik maka Dengan itu mereka tidak diganggu. Wahai Nabi suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan Yang beriman supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya semasa mereka keluar. Fesyen merupakan satu seni yang berkaitan dengan pakaian atau tudung.

Ada yang bertudung sambil memakai baju ketat. Sebagai contoh memakai tudung tetapi berbaju ketat dan berseluar ketat. Pereka fesyen muslimah kadang-kadang tidak memiliki pendidikan agama yang mantap lalu akan menyebabkan fesyen yang dibuat itu hanya akan lari dari tujuannya iaitu sebagai medan dakwah kepada orang yang tidak menutup aurat dan juga orang bukan Islam dengan cara yang berhikmah.

Fesyen akan berubah mengikut arus dan adat sesuatu kawasan dan masa. Sepanjang yang saya ingat saya dan adik-beradik saya menghabiskan berjam-jam mencari-cari pakaian dari almari ibu kami berpakaian walaupun dengan pakaian tradisionalnya dan berjalan-jalan di khayalan kami saling bersorak. Rentetan daripada kepelbagaian perkembangan fesyen dan keghairahan para Muslimah memenuhi cara berpakaian yang popular dan terkini maka terdapat di kalangan para Muslimah kini berfesyen tanpa menjaga etika pemakaian cara Islam yang.

Saya suka berpakaian dan mencuba gaya pakaian baru sejak saya masih kecil. Fesyen salah satu cara. Mengapa Allah turunkan ayat cara berpakaian dan menutup aurat adalah hendak membezakan kita dengan orang-orang jahiliah dan musyrik.

Namun apa yang menyedihkan kebanyakan fesyen yang ditonjolkan tidak mengikut cara pemakaian yang sebenar dalam Islam. Pihak kerajaan juga boleh menganjurkan fesyen muslimah dengan mengekalkan elemen Melayu Islam dalam rekaannya. Sementara fesyen dijadikan sebagai subjek perniagaan maka banyak manusia merebut peluang.

Pelakon Faezah Elai punyai pandangan sendiri mengenai cara berpakaian berfesyen dan menutup aurat. Setakat pakai jubah and tudung labuh ke lutut perempuan Arab yang bukan Islam pun pakai yang sama tulisnya menerusi entri di Instagram. Semakin lama semakin rancak kita dapat lihat fesyen memakai tudung.

Hal ini kerana cara berpakaian akan menggambarkan siapa diri kita sebenarnya. Malah usaha semua finalis wajar diberi pujian kerana mereka bukan Islam tetapi sedia mempelajari budaya dan fesyen baru dan ia sesuatu yang amat menarik. Pereka fesyen muslimah kadang-kadang tidak memiliki pendidikan agama yang mantap lalu akan menyebabkan fesyen yang dibuat itu hanya akan lari dari tujuannya iaitu sebagai medan dakwah kepada orang yang tidak menutup aurat dan juga orang bukan Islam dengan cara yang berhikmah.

Sebenarnya bukan tanpa alasan jika IIFC bersama pemerintah dan para pelaku industri mode mamatok target seperti itu. Di Malaysia yang dikenali sebagai Islamic Fashion Festival Rashidah et al. Industri busana muslim di Indonesia telah mengalami pertumbuhan yang signifikan sejak.

See more ideas about fesyen busana hijab. Falsafah fesyen dalam Islam adalah berpakaian atau berhias kemas menutup aurat dan sopan.


Pin On Hijabi S Fashion


Pin Di Hari Raya Eid Inspiration


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar